Dünya çapında tanınan kahve zinciri Starbucks, gelirlerindeki düşüşe karşı önlem olarak ürünlerine ikinci kez fiyat artışı yaptı. Bu fiyat artışı dalgasıyla birlikte küçük boy (Tall) sade filtre kahvenin fiyatı 10 lira yükselerek 70 liraya çıktı.
Dünya çapında tanınan kahve zinciri Starbucks, Türkiye’deki gelirlerindeki düşüşe rağmen ürünlerine ikinci kez fiyat artışı yaptı.
Starbucks, bu dönemde gelirlerinin yıllık bazda yaklaşık %2 azalarak 8,6 milyar dolara gerilediğini açıkladı. Mağaza satışları da %4 azalışla 2020 sonundan bu yana ilk düşüşünü kaydetti. Starbucks mağazalarının ziyaretçi trafiği de %6 azaldı.
FİLTRE KAHVE FİYATI 70 LİRAYA YÜKSELDİ
Gazete Oksijen’de yer alan habere göre, bu yıl 45 lira olan küçük boy (Tall) filtre kahve fiyatını 60 liraya çıkaran Starbucks, aynı ürünün fiyatını şimdi 70 lira olarak belirledi. Filtre kahvenin internet üzerinden sipariş edilen platformlardaki fiyatı ise 85 liraya yükseldi.
Küçük boy (Tall) sade filtre kahve: 45 TL’den 70 TL’ye (%55,6 artış) Orta boy (Grande) sade filtre kahve: 53 TL’den 78 TL’ye (%47,17 artış) Büyük boy (Venti) sade filtre kahve: 61 TL’den 86 TL’ye (%41,15 artış)
- Küçük boy (Tall) sade filtre kahve: 45 TL’den 70 TL’ye (%55,6 artış)
- Orta boy (Grande) sade filtre kahve: 53 TL’den 78 TL’ye (47,17 artış)
- Büyük boy (Venti) sade filtre kahve: 61 TL’den 86 TL’ye (41,15 artış)